Kingman, Anaheim en Las Vegas

4 juni 2009 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Daar waren we weer, want paar dagen weinig internet gehad en eigenlijk geen tijd om het erop te zetten! Maandagmorgen de camping in Kingman vaarwel gezegd maar niet voordat we onze Australische buren gedag hadden gezegd. Levi was stiekem wel een beetje jaloers op die jongens want die waren maar liefst 5 dagen in Disney geweest, maar dit ging ons toch echt veels te ver. Amerika heeft zoveel moois te brengen.

Levi vond het een leuke camping in Kingman, een zwembad en karretjes achter een motor waarop hij heel de camping werd rondgereden. Kaat en Ron vonden hem wat minder, veel stof, heet en schorpioenen die rondliepen brr..

We maakten ons op voor een lange reisdag van Kingman naar Anaheim, ruim 520 kilometer rijden. Een saaie dag dus maar he, anders konden we morgen niet naar Disney! Smiddags reden we door de Mojave Woestijn, Kaat hield haar hart vast, want het waaide daar flink, de camper ging helemaal heen en weer. En jawel hoor, nog wat later zagen we er een in de kant van de berm liggen, die was dus van de weg af gereden of gewaaid??

Rond vijf uur waren we in Anaheim, nog snel een duik genomen in het zwembad en gegeten. Toen lekker nog poosje buiten gezeten en naar bed.

Smorgens opgestaan en om halftien waren we al in Disney. We gingen vandaag voor een parkhopper, want we wilden naar het andere park van Disney, California Adventure Park, maar aangezien het andere park tot 11 uur savonds open was, en we daar nog niet alles gezien hadden, gingen we voor een hopperpas. Het andere park van Disney was gaaf. Veel grote attracties. Levi wilde supergraag in een achtbaan maar mocht hier gezien zijn lengte nog niet in. Hij ging loeihard, maar niets is onze vent te gek! We gingen in het reuzenrad, toy story, naar de show van mickey mouse playhouse en naar de parade waarin Levi het te gek vond dat hij Bliksem Mqueen en Takel vanuit de film Cars in het echt zag! Verder ging hij op de foto met Toy Story, Cars, The Incredibles etc

Na de parade rond halfzes naar het andere Disneypark, hier zijn we oa nog in de bobslee, finding nemo ( heel apart onderzeeboten waarbij je alles van de film finding nemo onder water tegenkwam) en in de crazy river, nu crazy was hij zeker, we waren niet nat, maar soaked zoals ze dat hier noemen, doorweekt dus. Daar is de Piranha in de Efteling bij ons niets bij vergeleken! We waren zlef een bezienswaardigheid geworden want we dreven echt, en iedereen keek ons aan of vroeg hoe of waar we dit opgelopen hadden. Wij konden de lol er wel van in zien, maar we kregen het wel koud op den duur want de zon was al wat aan het ondergaan. Gelukkig hadden we vestjes meegenomen, dus iedereen natte shirt uit en vest aan en we konden er weer tegen. Ron zijn broek was helaas ook zeiknat, hij kreeg dus regelmatig te horen, somebody pieded in his pence..... hij had toch echt niet in zijn broek geplast!

Om halftwaalf hielden we het voor gezien, wat een 24 uurs bedrijf, de winkels waren zelfs nog een uur open! Daar de shuttlebus niet meer ging van de camping, de laatste ging nl al om 8 uur en dan wilden wij nog niet weg, moesten we ons opmaken voor een wandeling naar het RV park. Gelukkig hadden we smorgens goed opgelet hoe we moesten lopen. Een kwartier later waren we er dan en doken moe maar voldaan ons bed in.

Gisterenmorgen vroeg opgestaan, douchen en camper schoonmaken. We maakten ons wederom op voor een lange reisdag met veel sjouwen... Om 10 uur waren we bij het verhuurbedrijf, waar we onze laatste boodschappen aan een gezelschap uit Zwitserland gaven. Die hadden we niet meer nodig en zij gingen net beginnen. Nog geanimeerd met hen zitten praten want zij woonden in Luzern en Basel, Ron wel bekend van de Wintersport. Om 11 uur werden we met een shuttlebus van Alamo, het verhuurbedrijf naar LAX, het vliegveld van LA gebracht. Gelukkig maar, scheelde ons ruim 100 dollar taxikosten en we konden ons de vorige keer nog herinneren!

LAX, is een stad op zich, niet normaal, het is dan ook een van de grootste vliegvelden van Amerika. We zochten Alamo op, na een hoop gesjouw en haalden onze auto op. Nu ja auto, Ron vind hem prachtig, Kaat vind het een niet normaal zo groot ding. We rijden rond in een Chrysler, die ruim een ton in geld kost en slechts 12.000 kilometer op de teller heeft. Van binnen zit er een filmscherm in wat laat zien waar je bent als je bijv aan het achteruit rijden bent en je kan er ook gewoon een film inkijken. Niet normaal, wat een luxe ding, zoiets zouden we zelf nooit kunnen betalen, maar wel eens leuk om er een paar dagen in te cruisen! Nu vinden wij het niet normaal, zulke dure en grote auto's maar veel Amerikanen vinden het normaal, en rijden hier zelf ook in. De auto's zijn hier dan ook vele malen goedkoper als bij ons.

We reden naar Viva las Vegas, maar niet nadat we ergens nog een goedkope koffer op de kop tikten, want door het geshop moet er wel meer mee naar huis als waarmee we gekomen zijn! Na aankomst in het hotel ons opgefrist en gelijk naar de Strip, want die wachtte al op ons. We zagen oa de vuurspuwende vulkaan bij het hotel de Mirage en de piratenshow in 2 boten bij Treasure Island. Wat een gekkenhuis, en wat is het savonds zoveel mooier als overdag. Al die lichtjes die je ziet. Levi is er net als Ron verliefd op geworden, wat een energie, hij liep de hele avond rond en toen we om 12 uur naar het hotel gingen teruglopen, was hij het er eigenlijk nog niet mee eens. Las Vegas, the city that never sleeps, nu dat is wel waar ook.. het gaat hier gewoon altijd door. We doken ons bedje in, en gingen eens flink uitslapen want dat hadden we nodig na 2 van zulke dagen.

Vanmorgen om kwart voor elf! pas ons bed uitgekomen. Nu douchen en ons opmaken voor een dagje Vegas. We gaan in ieder geval shoppen, en naar de circusshow hier in het hotel, en verder zien we het wel. Genoeg te doen, dus wordt nog kiezen!

1. fred feyenoord:
    5 juni 2009
    Ha avonturiers,

Wat een verhalen en belevenissen hebben jullie deze vakantie,
    We worden hier op kamer 102 behoorlijk jaloers van, zeker als je tussen al dat papier en dossiers zit te rommelen.
    Zeker nu sinds vorige week alles terug gedraaid is, dat zal je volgende week wel horen.
    De afgelopen tijd de ronde van italie gevolgd, met Menshov als winnaar, wel spannend geweest.
    Volgend jaar start de ronde van italie in Amsterdam, daarna Utrecht en daarna de etappe met aankomst in Middelburg.
    Voorlopig geen aanwinsten voor onze gladiolen.
    Ja, nog enkele dagen en dan weer terug naar huis, het zal wel tegenvallen na zo'n vakantie.
    Verder de groetjes van Aad, Jan, Willy, Joan en mij natuurlijk.
    Emmy begint maandag ook weer na 4 weken vakantie.
    Ook zij houdt jullie verslagen bij thuis.
    Een goede terug reis gewenst door ons allen.

groetjes fred feyenoord
  2. Harrie uit Toren 1:
    7 juni 2009
    Als jullie dit lezen is de terugreis aan de gang denk ik
    En dat is dus dom
    Terugkomen als je het zo naar je zin hebt
    Ik schreef het al eerder gewoon daar blijven tot
    Thanksgiving minstens
    dan hadden wel elkaar daar dag kunnen zeggen
    ergens in de woestenij in september.
    Maar ja
    aan alles komt een einde
    Doe een goeie reis terug
    en zie je

Leuk hoor al die berichtjes te lezen
    dag