Vegas, Vegas, Vegas en op naar huis....

6 juni 2009 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Eergisteren een hele dag wezen shoppen, maar ook veel begeren… Leuke spullen, maar het kan allemaal niet mee, anders kunnen we nog wel een koffer aanschaffen! Ron kocht nog wel veel kleding voor zichzelf, hij gaf al aan dat het zijn land was, nu qua kleding ook. Ze zijn hier berekend op lange mannen, heeft hij in Nederland altijd moeite om schoenen te vinden, hier heeft hij ze voor het uitzoeken. We kwamen zelfs een maat 54!!! , hier kun je in tegenstelling op lopen in varen!

Levi was het geshop op den duur wel beu, maar toen we de Disney store gevonden hadden was hij ook niet meer weg te slaan. Op de terugweg het hardrockcafé aangedaan, altijd leuk, lekkere muziek, heerlijk eten…. Alleen Levi vond het herrie en wilde weg… dus we zijn niet lang gebleven, net lang genoeg om wat shirts te scoren.

Daarna rondje over de strip gedaan en in diverse hotels gaan kijken. We kwamen uit bij het waterorgel van Bellagio, een van de mooiste hotels van Vegas, waar ieder kwartier een waterorgel cq fontein gaat met diverse muziek. Wij stonden er bij een van Ron zijn favorieten ( hij kende het nog van de vorige keer), Time to Say Goodbye, prachtig om al dat water te zien, het geeft licht, het spuit, gaat omhoog, omlaag , niet uit te leggen wat dit met je doet. Om ruim halfeen waren we terug op de hotelkamer, Levi nog zo fit als een hoen, niet te geloven wat een energie!

Vandaag gezorgd dat ik; Karin met Levi om 11 uur in lobby was voor een circusshow. Levi vond het prachtig, daarvoor deden we het ook, maar het stelde eigenlijk weinig voor. Wat jongleeracts en toen klaar… Ron had ondertussen de koffers ingepakt ( hij is daar veel beter in als Kaat!), en kwam om 12 uur naar the Adventuredome, daar kwamen om 12 uur clowns. Het showtje gezien, Levi nog in de kinderachtbaan daar ( gewoon een pretpark in het hotel!) en we waren klaar om te gaan. We gingen eerst naar Ceasars Palace, alles in Romeinse stijl. Ongeloofelijk hoe groot die hotels zijn, en wat er allemaal te doen is, shops, attracties etc.. We dronken een koffie, natuurlijk bij Starbucks en gingen weer  verder. Levi belande bij de speelgoedwinkel daar en wilde er niet meer weg natuurlijk.. Wij nog even naar Toys R ‘us niet normaal wat een zaak…

Daarna naar het Luxor gereden, het piramidehotel waar Ron 10 jaar geleden met Benny geslapen heeft. De auto daar gezet  en toen op naar Mandalay Bay, volgens de kenners een van de mooiste hotels van Vegas. Of het het mooiste is? Dat vonden wij niet, maar het was zo groot dat je er vreselijk kon verdwalen. We zijn er naar het Sea Aquarium geweest, heel erg mooi en leuk als afsluiting. Daarna nog naar andere hotels geweest, Excalibur waar Levi natuurlijk weer een rondje kermis moest doen, MGM en nog even bij de M&M store langsgeweest, een warenhuis van maar liefst 4 verdiepingen hoog, waarin ze alles wat je je maar kan bedenken van het beroemdste snoepje van de wereld verkopen.

Om halfeen lagen we dan in bed, geen afscheid van Vegas kunnen nemen. Maar het zat er nu echt op, ons opmaken voor een zeer kort nachtje, want om kwart over vier stond Kaat alweer onder de douche. Rond 5 uur reden we dan Vegas uit, de laatste glimpen opvangen van de mensen die na een avondje stappen net naar huis/hotel toegingen…. Boarding ging snel en rond kwart over acht gingen we dan de lucht in. Een goede vlucht naar Washington, van ongeveer 4 uurtjes. Daarna het volgende vliegtuig in wat ons weer naar Amsterdam zou brengen. PFF, als je geen vliegangst hebt zou je het na deze trip gekregen hebben, wat een turbulentie. De eerste uren was het alsof we nog in een attractie zaten, we werden heen en weer geschud, omhoog, omlaag, uiteindelijk misselijk!!

Gelukkig na de eerste 2 uren, ging het beter en hadden we een goede vlucht naar huis. Rond zeven uur zetten we dan weer voet op Nederlandse bodem. Pff, we waren blij dat we er waren. Nu snel de trein in en op naar Vlissingen. Helaas dit bleek anders, lang leve de NS, er waren weer eens wegwerkzaamheden! Bus in in Sliedrecht, bus uit in Roosendaal, trein in in Roosendaal, trein uit in Vlissingen. Niet fijn als je er al bijna 20 uur zonder slaap hebt opzitten… In Vlissingen stond het welkomstcomité al op ons te wachten, opa en oma, oma en tante Nien.. Levi helemaal gelukkig en wij tuurlijk ook. Bakkie koffie bij Ma le Roij gedaan en op naar huis. Inmiddels ligt Levi erin, en wij zijn de zooi aan het opruimen, voor zover dit gaat, want de man met de hamer is al diverse keren langsgeweest… Uitrusten de komende dagen, bijkomen van de jetlag en terugkijken op een zeer speciale, bijzondere, zeer fijne reis met zijn allen!

Als je bij ons een top drie zou vragen?? Denk niet dat we aan drie genoeg hebben maar Levi vond het kamperen met de camper en Disney wel hoogtepunten, Kaat was zeer gecharmeerd van de 17 miles drive langs de kust en Point Lobos State Park, maar vond net als Ron Bryce en Grand Canyon geweldig! We gaan door de foto’s en de film de reis nog eens beleven… We hopen dat jullie van ons blog genoten hebben, wij zeker van jullie berichtjes! Tot de volgende reis!

1. Angela:
    7 juni 2009
    Wat fijn dat jullie weer veilig thuis zijn, ik heb genoten van jullie verhalen en ben blij dat jullie deze prachtige reis met zijn drietjes hebben kunnen maken! Welkom thuis!

x Ang
  2. Mona:
    7 juni 2009
    Gelukkig zijn jullie weer veilig thuis. Wat een avontuur zeg! Rust maar lekker uit en tot snel! Ga je vrijdag wel mee met het personeelsuitje?????
    groetjesssssss,
    Mo x
  3. Leoni:
    7 juni 2009
    Wat een reis, de blog was genieten. Laat staan de reis zelf, kom een beetje tot rust en geniet nog lekker na met zn allen.

X Leo
  4. Rein, Jolanda en Sybrina:
    7 juni 2009
    Weer veilig thuis. Gelukkig, want je weet het maar nooit tegenwoordig. Jullie hebben genoten van jullie reis zoals we mee hebben kunnen lezen. Een ervaring om nooit te vergeten.
    En nu dan.........de jetlag. Hopelijk hoeven jullie nog niet te snel aan het werk, want als het tegen zit kun je er gerust een weekje voor uit trekken, maar ach.........het is de moeite waard.
    Spreken jullie gauw

xxx van ons uit Waalwijk
  5. Aapie:
    8 juni 2009
    Heey schatjes,

Gelukkig zijn jullie heelhuids thuis gekomen! Dat is fijn om te weten! En hahahaha de NS: je ziet maar weer: Nederland en het spoor verandert voor geen meter, al ga je naar de andere kant van de aardkloot! (door dat gedoe van NS, ben je ook bijna in 1x je vakantiegevoel kwijt he?!)

Maar goed, ik heb genoten van jullie prachtige verhalen, grappen en grollen, en natuurlijk van de prachtige foto's! Wat een avontuur hebben jullie beleefd he?! Geniet nog maar even na, en ga maar bekomen van de jetlag!

Kaatje, ik verheug me er op om je woensdag weer te zien en weer te beppen met je! (poe wat heb ik je gemist zeg, het is maar stil zonder jou. Daarentegen: ik heb nog nooit zoveel werk verzet, hahahaha)

Tot gauw lieverd en bedankt voor alle leuke verhalen en dat ik een beetje mee mocht reizen met jullie!
    XX Shine
  6. Jess:
    8 juni 2009
    Echt zoooo geweldig om jullie verhalen te lezen.
    Wat hebben jullie veel gezien en mee gemaakt.
    Ik had eigenlijk nooit echt iets met Amerika, maar na het lezen van jullie reisverhaal denk ik er wel anders over. WOW!!!
    Nu eerst lekker uitrusten en ik zie je woensdag Kaat.

xxx
    jessica