Naam:
Foto’s:
159

Over ons

Hallo allemaal

Eindelijk is het bijna zover, we gaan de oversteek maken naar Amerika! Waar Ron 10 jaar geleden geweest is samen met Benny, toen nog in de prille tijd van onze liefde gaan we nu als gezin de hotspots daar bekijken! Voor Levi wordt het zijn 1e echte vliegreis; heel spannend dus, hopelijk vind hij het leuk en gaat het goed onderweg, hebben we de spuugzakjes hopelijk niet nodig! Eigenlijk stond deze reis vorig jaar al op het verlanglijstje, maar toen kwam er ineens weer een "huis" voorbij wandelen, dus na een jaar uitstel gaan we alsnog!

Heerlijk om er als gezin weer eens samen op uit te gaan, we hebben ruim 3 en 1/2 week de tijd om te genieten van al het moois wat Amerika ons te brengen heeft en van elkaar! Voor ons veel Nationale Parken en steden: voor Levi gooien we er nog wat ander feestgeruis tussendoor; oa Disneyland, Sea World en als we tijd genoeg hebben zullen we ook Legoland nog aandoen!

Daar we met de camper reizen, zullen we niet overal ons internet kunnen bijwerken, maar mochten we bij hotels in de buurt komen of op andere plekken waar ze wifi hebben zullen we jullie op de hoogte houden van het verloop van de reis!

We hadden eigenlijk al eerder vertrokken, maar doordat Levi ernstig ziek werd hebben we alles geannuleerd.. Inmiddels gaat het een stuk beter met hem en school en de kinderarts gaven groen licht, dus we gaan alsnog, weliswaar met een andere route maar we gaan dezelfde plekken aandoen dus dat gaat goedkomen!

We vertrekken 12 mei savonds naar Schiphol, de 13e gaan we smorgens vliegen en 6 juni moeten we (helaas!) alweer terug naar Nederland, maar hopelijk wel met een ervaring rijker! Voorzie ons maar veel van berichtjes, dat vinden we hardstikke leuk en dan hebben we wat te lezen, want we zullen ons vast vervelen daar!!!!!!!!!

Nog even genieten van de voorpret, en dan bon voyage!! Tot horens!

Liefs Ron, Kaat en Levi

ps Spike moest er natuurlijk wel bij op de foto, die zullen we erg gaan missen maar hij heeft ook een vakantiegevoel in zijn buitenverblijf bij Ma le Roij!

Over onze reis

12 mei om 11.15 uur gaan we vanaf Schiphol het luchtruim in met een Boeing 767 van  United Airlines. Na een tussenstop in Chigaco hopen we om 17.05 (plaatselijke tijd) te landen in San Diego. In Nederland is het dan 02.05 uur. Een lange dag dus. In San Diego hebben we een hotel geboekt voor 3 dagen, we gaan daar oa Sea World bezoeken en verder lekker relaxen aan de kust en misschien nog een bezoekje aan de wereldberoemde zoo in San Diego. . In deze tijd hebben we een huurauto. Na drie dagen rijden wij door naar Anaheim, een buitenwijk van Los Angeles. Hier gaan we naar Disneyland, Beverly Hills, Hollywood, Santa Monica, teveel om op te noemen. Hier blijven we 2 dagen en rijden dan met de huurauto naar Los Angeles. Die leveren we daar in en dan halen we de camper op. Na een grondige uitleg en controle van onze kant kunnen we gaan rijden. Niet ver want we moeten nog een lading boodschappen hebben dus op naar de Wallmart. Deze winkel is ongeveer 20 maal zo groot als Albert Heijn dus ook hier is de kans op verdwalen weer erg groot. Dan gaan we echt aan onze reis beginnen. Allereerst rijden we langs de mooiste kustweg ter wereld, de zeeolifanten en zeeleeuwen zijn hier net zo talrijk als schapen bij ons. Als het weer meezit gaan we misschien ook nog walvissen spotten in Carmel en dan op naar San Francisco. Na deze stad rijden we door naar Yosemite en Sequoia. Daarna hebben we een lange rit richting Las Vegas wat we nu nog links laten liggen en gaan we nog een rondje nationale parken doen. Zion, Bryce canyon, monument Valley en de Grand Canyon gaan we bewonderen.   Hierna moeten we helaas weer terug naar Las Vegas alwaar we 3 nachten Circus circus hebben geboekt. Leuk hotel voor Levi. Hier gaan we nog 3 dagen onze ogen uitkijken en vooral shoppen, shoppen en nog eens shoppen. Campings hebben we niet geboekt. We hebben een reis uitgestippeld maar ons kennende kan er best nog weleens iets aan de route veranderen.

Bezochte landen

Wij hebben 21 landen (9%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen, San Marino, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zwitserland.