Dagje zonder pretpark

18 mei 2009 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Vandaag de dag erg rustig begonnen. Iets langer blijven liggen, koffie gezet op de hotelkamer en een blueberrymuffin tot ons genomen. Tegen het middaguur waren we dan eindelijk zover om richting hollywood te vertrekken. Het weer was prima, eigenlijk alweer te warm voor ons. De auto gaf aan dat het 90 graden fahrenheit was dus iets boven de 32 graden celcius.

De zondagen op de snelwegen rond Los Angeles zijn niet echt rustig. Wat een drukte weer overal maar we raken er al een beetje aan gewend. Op hollywood boulevard aangekomen zagen we gelijk een hoop bekende poppen staan. Levi gelijk helemaal enthousiast en wij de eerste parkeergarage maar gepakt om zo snel mogelijk die poppen op te zoeken. Gelukkig, ze stonden er nog. Levi wilde gelijk met Snoopy op de foto. Geen probleem natuurlijk maar hoe stom konden we zijn. Natuurlijk moesten we een dollar geven aan "snoopy". Voor alles vragen ze hier geld dus waarom niet op en zondagmiddag in een snoopypak op straat gaan lopen. Levi wilde natuurlijk met iedereen op de foto. Gelukkig konden we de schade beperkt houden en mocht hij nog met Scooby Doo op de foto maar Spiderman, Batman, Jack Sparrow, Tijgertje, Spongebob enz. konden we ontwijken. Hollywood boulevard staat bekend om de sterren in de stoep. Het was er gezellig druk en we vermaakten ons er goed al wilde Levi liever naar het zwembad. Onze volgende bestemming was Beverly Hills. Leuk om alle villa's van bekende en minder bekende filmhelden te bekijken. Daarna nog even van een afstandje een blik geworpen op de Universal Studios en zo op zoek naar de bekende letters in de bergen HOLLYWOOD. Dit viel niet mee. Dat wist ik eigenlijk al van mijn vorige trip met Benny. Toen zijn we ook een aantal weggetjes omhoog gereden maar zonder resultaat. Deze keer ging het niet gemakkelijker. We zijn een weg ingereden waar een bord stond dat dit niet een weg was naar die letters. Maar als het er zo duidelijk staat. Ja, dan moet het eigenlijk wel de weg zijn die er naar toe gaat. We kwamen terecht in de wijk Bel Air. Wel bekend van de Prince van.... Het weggetje werd smaller totdat we ineens een hek doorgingen waar we een bord zagen met de tekst dat we erg op moesten passen voor Mountainlions en Rattlesnakes. Net daarvoor hadden we al een coyote gezien dus het leek ons geen goed plan om hier door te gaan. Na een aantal keren links en rechtsom draaien stonden we op een doodlopende weg met een prima zicht op de letters. Eindelijk gevonden. Net voor het echte schemeren ging beginnen. Nu maar weer richting hotel. Was nog zo'n 40 mile rijden en Levi wilde nog zo graag zwemmen. Toch nog maar eerst een aantal boodschappen doen want ons water was op en we hadden aftersun nodig. Tegenover ons hotel zit er weer zo'n megawinkel dus daar maar eens gaan kijken. Wat een leuk speelgoed hebben ze daar. Nog even met Levi gebaseballed in de winkel en toen ineens begon de hele winkel te schudden. Kaat hoorde iemand rustig earthquake roepen en riep naar mij dat het waarschijnlijk een aardbeving was. Ik zei "wegwezen dan uit die winkel" je moet er toch niet aan denken dat het dak naar beneden komt. Alle Amerikanen bleven rustig doorwinkelen dus wij dat ook maar weer gedaan. Wel even gekeken waar de nooduitgang zat voor het geval dat. Lees onderstaande maar eens. Het bewijs dat er een aardbeving was. We zater er nog geen 10 kilometer vandaan en dan sta je toch even raar te kijken maar het schijnt hier vrij vaak voor te komen. Morgen naar Disneyland. Altijd leuk.

Earthquake Details

Magnitude 4.7
Date-Time
Location 33.940°N, 118.338°W
Depth 13.5 km (8.4 miles)
Region GREATER LOS ANGELES AREA, CALIFORNIA
Distances
  • 2 km (1 miles) E (91°) from Lennox, CA
  • 2 km (1 miles) SSE (159°) from Inglewood, CA
  • 3 km (2 miles) NNE (22°) from Hawthorne, CA
  • 7 km (4 miles) ENE (72°) from El Segundo, CA
  • 15 km (10 miles) SSW (213°) from Los Angeles Civic Center, CA
Location Uncertainty horizontal +/- 0.4 km (0.2 miles); depth +/- 0.9 km (0.6 miles)
Parameters Nph=139, Dmin=7 km, Rmss=0.42 sec, Gp= 40°,
M-type=centroid moment magnitude (Mw), Version=O
Source
Event ID ci10410337

• This event has been reviewed by

1. Aapie:
    Heey Avonturiers,

Jeetje een heuse aardbeving meegemaakt! Pfff wat een avontuur zeg! Wow! Gelukkig dat jullie heel uit de Mall zijn gekomen. Lijkt me bijzonder raar als de hele winkel ineens begint te schudden... Ik zou ook gaan rennen voor mn leven denk ik (oke, ik strompel wel... ;-)
    Maar wat een avonturen weer zeg. Leuk om alle verhalen te lezen, volg jullie op de voet hoor!
    Enne Kaat, vond het echt heel leuk om even op hyves met je te kletsen gisteren! Lang leve de techonologie toch he! Zelfs aan de andere kant van de aardbol kunnen we nog bijna live met elkaar beppen....

Lieverd, keep up the writings enne pas op elkaar he!
    Ps: wij hebben al bericht en foto;'s van Carla ontvangen, het gaat goed met hen, Sven gedraagt zich als een voorbeeldig ventje, zo goed zelfs dat de Amerikanen zeer verbaasd zijn dat het zo'n rustig ventje is. Ze hebben het erg naar hun zin en genieten ook met volle teugen!
    (en wij maar hier verregenen, wegwaaien, zwoegen, ploeteren... zuchtttt het is nie eerlijk gewoon....hahaha)

Dikke kus en pas op elkaar he!
    Shine
  2. N. le Roij:
    18 mei 2009
    Ik hoop dat ik het goed doe. Met spike gaat het wel. Hij zit elke avond
    met zijn poesje in de keuken. Met die aardbeving was het niet zo lekker he. Weet je wel toen je met Benny er geweest ben was er daar ook een. Jullie zullen wel lekker bruin zijn. Tot ziens.
  3. fred feyenoord:
    ha avonturiers,

Dat is wel even schrikken als alles gaat schudden.
    Mooi dat die amerikanen rustig eronder bleven.
    zo'n aarbeving op kamer 102 had wel alles door elkaar geschut.
    Morgen dus lekker naar Disneyland en voor Levi confrontatie met Mickey Mouse, Goofey en anderen.
    geniet ze.

groetjes fred
  4. Aad:
    19 mei 2009
    ha trekkers,

Ik lees elke dag met belangstelling jullie reisverslag. Ik voel gewoon hoe jullie genieten van deze fantastische reis. Het is jullie absoluut gegund. Ook heel fijn dat het weer goed gaat met Levi. Maar ondanks dat allemaal toch schrikken als alles gaat schudden. Maar met rustige Ron in de buurt kan er weinig verkeerd gaan. Ook de foto's zijn geweldig (mag ook wel met zo'n peperdure camera ha ha). Enne ben je van je geloof gevallen Tom Tom Ron. Bij terugkomst gaan we hier even rustig over babbelen.
    Ik ga nu stoppen aangezien de dossiers op mij wachten. Nog heeeeeel veel plezier en ik ben nu al benieuwd naar jullie eerstvolgende reisverslag. Groetjes,

Aad.
  5. Corina:
    19 mei 2009
    Hoi vakantiegangers,
    Fijn te horen dat jullie zo genieten en dat alles goed gaat met Levi, want als je na zo'n vermoeiende dag nog wil zwemmen heb je genoeg energie! Mooie foto's al hoor.
    Ga zo door zouden we zeggen! Liefs van ons.
  6. Mona:
    20 mei 2009
    Hoi Ron, Karin en Levi,

Wat een "avonturen"beleven jullie zeg! Erg leuk om te lezen!
    Geniet er maar lekker van! Fijn dat alles goed gaat!

groetjessssss,
    Mona
  7. von:
    22 mei 2009
    heeeeeeeeeeeeeeeey lieverds!!
    wat leuk, eindelijk is tijd om jullie verhalen te lezen!ik zit echt te genieten joh, leuk hoor. op de veerdam is het maar stil zonder jullie.
    leef lijkt echt al een amerikaans ventje zo op de fotos, lache hoor!
    camper ziet er ook goed uit.
    wij zijn weer terug uit doetinchem(weer is wat anders dan een reisje naar the states!!), hebben het naar ons zin gehad, lekker weer en rustig aan gedaan(ik ben sinds vorige week nogal opgeblazen van het vocht...hoort erbij zullen we maar denken..)
    mauro mag sinds eergisteren weer zijn been belasten, dus dat gaat vooruit!
    enne vandaag heeft mauro voor het eerst de kleine gevoelt in mn buik, zo gaaf! de 26ste gaan we weer voor echo in domburg..zouden we het nog meemaken..?
    nou dat was ff een nederlandse update uit nieuwland.
    ik ben zo blij voor jullie dat jullie toch nog zijn gegaan, geniet ervan he!!
    dikke kus aan leefje en heeeeeeeeeel veeeeeeel plezier nog daar!!!
    en natuurlijk ook een beetje oppassen he..!!heelhuids terugkomen hoor!
    love jullie!!! x von en mauro