disneyland

18 mei 2009 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Vandaag was het dan zover, onze 3 parken op een rij en dan ook het laatste, want morgen halen we de camper op. Vandaag was Disneyland aan de beurt. Levi verheugde zich er al op, om al zijn vriendjes te gaan zien. Vanmorgen rond een uur of tien met een shuttlebus van het hotel naar Disney gebracht. Goed geregeld en wel eens fijn om de auto te laten staan want ze gaan er hier nog net niet mee naar het toilet....

Eenmaal in Disney aangekomen keken we onze ogen uit. Karin is wel eens in Disneyland Parijs geweest, maar voor de boys was het een nieuwe ervaring. Overweldigend qua bloemen, huisjes, water en fantasie... Het was heet en ontzettend druk, het leek wel of heel Amerika in Disneyland rondliep en dat op een maandag!! We waren gelijk al de klos, first time hier, jawel hoor, we kregen gelijk een button waarop stond first time at Disney die zoveel woog dat je er gelijk krom van liep. Kuddedieren, ja dat zijn het wel die Amerikanen en superenthousiast. Een hele dag hoor je how are you today? How are you doing folks? Hey mates, how are you doing? Na een keer of honderd antwoord gegeven te hebben, wil je eigenlijk diep in je hart, het liefste schreeuwen stomme Amerikaan het gaat prima met me, dat heb ik al honderd keer gezegd, maar ipv daarvan lach je lief en zeg je dat het goed met je gaat!

Daarna begon al gelijk goed, we waren nog maar net binnen en konden al in de rij gaan staan voor een photoshot van Mickey, Minnie, Donald, Pluto, Goofy etc.. ze waren er allemaal! Levi vond het geweldig en wij als grote kinderen niet minder!

Daarna alle stukken land afgeweest, Frontierland, Fantasyland, Mickeys Towmtown, Adventureland, Tomorrowland etc.. We zijn in de attractie van Pinokkio geweest, Winnie the Pooh, 2 achtbanen waaronder een hele stoere, een big thunder mountain train, Levi vond hem gaaf, echt stoer! En Ron vond het de leukste achtbaan die hij ooit gedaan had. Daarna Pirates of the Caribean, Jack Sparrow was aanwezig, hebben we nog veel dingen gedaan en beleefd.

Het hoogtepunt van de dag was wel de parade, die gevierd werd ivm de verjaardag van Disney. Grote wagens met daarop alle karakters van Disney die aan het dansen waren, en zingen. Ze spoten overal papieren mickeys rond die daarna gelijk werden opgeveegd, maar voor levi hoefde dat niet, hij vond ze mooi en heeft ongeveer een halve kilometer van die dingen lopen oprapen.

Hij had vandaag weer een van zijn befaamde uitspraken; als hij later met Lieke getrouwd is, gaan ze elke dag pinnen. Op de vraag van ons waarom dan? antwoordde hij dat hij dan genoeg centjes heeft om naar Amerika terug te gaan. Een groter compliment kun je niet krijgen, dat is een teken dat hij het goed naar zijn zin heeft, en na de ellendige weken die hij achter de rug heeft is het fijn om steeds een stralende lach op zijn gezicht te zien.

Voor nu gaan we lekker slapen want morgen een drukke dag voor de boeg. De auto inleveren op het vliegveld, en erna de camper halen. Ze gaan dan alles uitleggen wel fijn want we kunnen ons nog een film herinneren, gekregen van Carla, RV (zo noemen ze een camper in het Engels) heette hij met Robin Williams in de hoofrol, die ging voor het eerst de toilet van de camper verwisselen, nu ik kan je vertellen dat liep niet goed af... brr Maar ff goed opletten dus, en erna zorgen dat we als de wiederweerga met de camper Los Angeles uitkomen, en op naar de Wallmart.

1. Willy:
    19 mei 2009
    Wat leuk dat we kunnen meegenieten wat jullie allemaal meemaken!!! Je wordt er gewoon vrolijk van. Geniet er verder van en wij genieten met jullie mee. Freddy heeft ook gelijk verhalen over Disneyland. Enne uh, hoe zit het met het navigatiesysteem Ron????? We hebben het nog wel over.
    groetjes,
    Wil
  2. fred feyenoord:
    Ha genieters,

Op kamer 102 hebben we net onze koffie weer op en hadden we het over jullie avonturen.
    Disneyland Parijs is inderdaad vergeleken met daar een minipark.
    uit ervaring in florida.
    Levi komt ogen te kort met zijn vriendjes.
    Dus morgen met de camper verder reizen door de eindeloze wegen.
    Wel onzettend leuk die verslagen, vonden ze hier ook.
    slaap lekker uit en tot de volgende mail.

groetjes fred en kamer 102
  3. Rein, Jolanda en Sybrina:
    19 mei 2009
    Geweldig hè, Disneyland, je kijkt er idd je ogen uit. Jullie hebben gelijk alle attracties van LA gehad. Een heuse aardbeving, brrrr. Ik zou ook zo snel mogelijk naar buiten rennen.
    Nu op naar de eindeloze wegen waar je soms uren kunt rijden zonder iemand tegen te komen, heerlijk. Gaan jullie door Joshua Tree?
    Veel rijplezier, we zijn benieuwd naar jullie volgende belevenissen.
  4. J.F. Houweling:
    24 mei 2009
    Hoi Karin,Ron en Levi
    Je krijgt een prima indruk wat jullie dagelijks meemaken. Vooral veel genieten en ik kijk naar jullie volgende berichten uit.
    Groetjes,

Jan
  5. Rachelle, Benny & Ishani:
    24 mei 2009
    Zo hallo nederlandse amerikanen! Je zal wel denken dat we jullie weblog niet volgen en dat klopt tot vandaag. Mijn lader van de laptop was ontploft en Benny heeft een virus op zijn computer dat alles heeft gewist. We waren dus computerloos. Maar wat een geweeeeeeeldige vakantie en Karin je hebt je roeping gemist want jij moet schrijfster worden want wat heb ik gelachen om al je berichten. Het ziet en leest er fantastisch uit een vakantie om nooit te vergeten. Ik mis nog wel foto's van jullie drieen in de camper haha. En gelukkig gaat het met Levi goed! Nou ik kijk weer uit naar je volgende berichtje. En weet je nog waar we het over hadden voor je vakantie? Dat is goed gekomen!!!!
    Een heeeeele dikke knuffel van ons XXX