Seaworld

17 mei 2009 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Het is nu bij ons zondagmorgen, bij jullie zondagavond en wij zijn lekker aan het relaxen in het hotel in Anaheim, (buitenwijk van Los Angeles) waar we gisterenavond laat, zo rond halfelf zijn aangekomen. Gisteren tot ruim halfnegen savonds in Seaworld geweest. Wat een gaaf park, niet normaal wat een dieren, en wat ze er allemaal mee kunnen. Zeker Shamu, de parklieveling, een megagrote orka is machtig om te zien.. Daar wordt je wel even stil van! Het herinnert ons aan de walvissen die we in het echt hebben gespot in Zuid Afrika, daar zag je ze zo vanuit de kust.

In Seaworld vele shows gezien, oa met dolfijnen, orkas, zeeleeuwen, zeehonden etc. Teveel om op te noemen. Ook witte walvissen gezien, die waren heel speciaal. Ron vond het park erg veranderd sinds dat hij er ruim tien jaar geleden was geweest, voor de kids, Levi vond dit natuurlijk erg leuk, een heel sesamstraat gedeelte erbij gekomen. We hebben daar oa een 4d film gezien van Sesamstraat, superleuk, maar erg nat, het ging regenen in de film, dus je werd zeiknat gespoten! Voor Levi moet dit de hemel op aarde zijn, in een paar dagen tijd naar Legoland, Seaworld en morgen naar Disneyland! Hopelijk vind hij het volgende week in de camper, ook nog leuk als we gewoon langs de kant van de weg gaan picknicken, maar ach, alles heeft zijn charmes. Levi verheugt zich al op het kampvuurtje wat we op de camping gaan maken! Iemand al iets van Carla gehoord? Wij zagen dat in het gebied waar zij zit, het vreselijke stormen en noodweer is???

Met Levi gaat het goed, hij is weer superfit. Buitenom het feit dat hij zijn medicijnen nog moet innemen, hierdoor niet teveel in de zon mag lopen, dus hele dagen met een pet oploopt gaat het goed. Zijn handen en voeten zijn flink aan het vervellen, niet normaal, maar dit is juist een goed teken, betekent dat hij aan het herstellen is! Joepie, gelukkig hopen we alles achter ons te kunnen laten en is het nu alleen maar genieten!

Vanmorgen doen we dus even rustig aan, vanmiddag gaan we lekker cruisen in ons rode gevaarte, Ron rijdt hier rond alsof hij hier geboren is, soms wel 7 banen naast elkaar, en 7 banen terug, rijd je dus gewoon op een weg met veertien banen. En Kaat? Die houdt zich stil, houdt zich vast en is vooral blij als we er zijn haha! Vanmiddag op naar de sterren, Beverly Hills en Hollywood, morgen naar Disneyland, wij vermaken ons wel!

Kaat ziet er inmiddels uit als de krab uit Spongebob Squarepants, althans qua kleur dan, want met dat heerlijke vel van haar, is ze dus weer eens flink verbrand. Leuk hoor zón rode neus, Ron vind het wel cute staan!

Levi is weer flink bezig met de uitspraken: Hij vind Amerika veel leuker als Centerparcs, alleen wel jammer dat je er zo lang voor moet vliegen. Ook noemt hij de mevrouw van de Tom Tom wuufje, bij elke aanwijzing zegt hij dan ook jaaah wuufje.. Hij gaf aan dat als hij en Lieke; want daar wil hij mee gaan trouwen later een meisje krijgen hij ze ook wuufje gaat noemen! Diaan en Addy maak je borst dus maar nat! Dochterlief is al onder de panne!

Ik ga proberen nog een paar foto's up te loaden, en dan op de douche aan en op naar de sterren! Tot horens! Liefs uit Amerika!

1. Jan schraa:
    17 mei 2009
    Hallo lieverdjes, We zijn heel blij te lezen dat jullie zo genieten. Fijn dat de reis er toch nog van gekomen is. We lezen jullie stukjes elke dag met heel veel belangstelling. Nog heel veel plezier en kusje voor Levi
    Groetjes Jan en Lydia
  2. Rein, Jolanda en Sybrina:
    17 mei 2009
    Geweldig al die parken. Anaheim, tja dat is voor ons al weer even geleden, maar o zo vers in de herinneringen. Veel plezier morgen in Disneyland en de groetjes aan Donald en Mickey.
    En dan.......op naar de vele miles, kampvuur langs de weg, klinkt allemaal goed.
    Vanmiddag nog even de zus van Henny gesproken die in Florida woont. Die zijn vorig jaar ook met hun Camper de west-coast afgegaan en zij vroegen zich af of wij ook bij de Canyonlands geweest waren. Dat waren we dus. Dus wellicht nog een extra tip als jullie van de route kunnen afwijken Canyonlands bij Moab, niet al te ver van Bryce geloof ik. Daar is ook het slide rock state park waar je op de rivier (nou rivier, ongeveer 30 cm diep) naar benenden kan gelijden, super leuk.
    Goed te horen dat het met Levi allemaal goed gaat. We hoorden dat hij Ascal als medicijn heeft. Doet wonderen!
    Wij gaan ons langzaam opmaken voor de party de komende week, we zullen jullie missen.

Lieve groetjes van ons
    Rein, Jolanda en Sybrina
  3. fred feyenoord:
    18 mei 2009
    ha ron,karin en levi,

Van deze berichten wordt je vrolijk van, dit is echt genieten.
    Vooral voor zo'n klein manneke in al die parken en voor jullie zelf ook natuurlijk.
    Het is wel makkelijk met een tom tom te rijden in zo'n enorm groot land als amerika.
    Eten en drinken kom je daar niet te kort met al die restaurantjes, pizza tenten enz. en ook niet duur.
    verder groetjes van kamer 102 en op dit moment kan je de bureau's nog zien staan, maar of dat over 3,5 ook zo is?

groetjes fred