legoland

16 mei 2009 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Vanmorgen Levi laten kiezen en het werd dus Legoland. Nooit geweten dat Amerika ook een legoland heeft, wij dachten dat er alleen maar 1 in Denemarken zat, maar Californie heeft er dus ook een... Vanmorgen met ons rode gevaarte dus die kant uitgereden, onderwijl begeleid door een zwoele stem.. want Ron is van zijn geloof afgevallen en heeft een Tom Tom voor deze week geregeld.. wel handig hier! Tis namelijk iets groter als Zeeland!

Legoland was gaaf, dat ze dat allemaal van lego kunnen maken, ongeloofelijk. Er waren een aantal gedeeltes, we hebben van alles gezien en gedaan. Bootjes, achtbanen, kastelen, auto's, teveel om op te noemen. Kijk de foto's maar eens.. Wat wel leuk was dat Las Vegas er helemaal van lego is nagebouwd, leuk om alvast een voorproefje te krijgen. Smiddags hadden Kaat en Ron het even zwaar; de jetlag speelt toch nog wel af en toe zijn parten, behalve bij die kleine le Roij, hij is superfit, en kletst de oren van je hoofd, nog meer als anders, dit terwijl hij er toch niet voor halftien inligt. Amerika is gaaf zegt hij, alleen jammer dat je er zo lang voor moet vliegen!

Verder ons verbaasd om sommige gigantische Amerikanen; Kaat zou er een kind van kunnen zijn, wat een mamoeten, niet normaal. Niet veroordelend bedoeld maar dit kan niet meer gezond zijn, ze waggelen soms gewoon vooruit, en jonge mensen die al met van die soort rollators rijden. Tis ook van geen wonder dat ze hier dik zijn, op elke hoek van de straat kom je wel een "vreetschuur"tegen; Kentucky Fried Chicken, Mac Donalds, Taco Bell, Burger King, Wendy's, Pizza Hut, nooit geweten dat er zoveel van dit soort "restaurants"zijn.. Alles is hier groot, een small drankje is groter als de grootste bij ons thuis, een tonnetje ijs, ze draaien hun hand er niet voor om.

Legoland na een enerverend dagje achter ons gelaten, Levi met een grote doos lego van Spongebob Squarepants rijker, nog even iets te eten gescoord en nog even langs het Hardrock cafe en toen weer op het hotel aan. Relaxen! San Diego is gaaf en veelzijdig, strand, je ziet van die echte surf dudes en latinos lopen, pretparken, leuke old en downtown, shops, natuur en cultuur, kortom een wereldcity!

Morgen naar Sea World, Levi verheugt zich al op Shamu, de grote orka, en savonds rijden we door naar Anaheim waar we onze intrek in een ander hotel nemen en in die dagen Beverly Hills, Hollywood en Disneyland gaan aandoen!

ps Bedankt voor al jullie berichtjes, supergaaf om hier aan de andere kant van de wereld te lezen!