we zijn er!

15 mei 2009 - San Diego, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal

het eerste bericht vanuit de States! Dinsdagavond zijn we om 1700 uur met de trein vertrokken naar Schiphol. Hier hadden we een overnachting geboekt in het Citizen hotel. Heel hip, met gekleurd licht op de kamer, een megatelevisie en diverse muziek. Goed om alvast in de vakantiesfeer te komen. Smorgens om 7 uur opgestaan en toen op Schiphol aan, waar we om 1115 moesten vliegen. Voor Levi de eerste keer en een lange vlucht, ruim 14 uur vliegen, en dan de wachttijd op Schiphol en Chicago waar we een tussenlanding hadden nog niet eens meegerekend.. Levi vond het vliegen leuk, en niet eng, al had hij wel wat last van zijn oortjes. Maar chuppa chupps helpen overal voor...

Op de 2e vlucht kon hij bij het raam zitten, dus toen was het nog net iets leuker.. Alhoewel dit leuk was voor 5 minuten  want toen we net in de lucht waren viel hij in slaap en hield dit ongeveer 4 uur vol... Papa en Mama konden dus ongestoord film kijken!

Na een goede vlucht en landing waren we rond 6 uur Amerikaanse tijd in San Diego. Na met een shuttlebus naar Alamo; (het verhuurbedrijf van de auto gebracht te zijn) kon het echte avontuur gaan beginnen. Overigens is het wel een circus om de United States binnen te komen; je kunt als een schooier door de douane, je moet echt alles inleveren. Sieraden, broekriem, sokken, schoenen, jassen etc... en dan pas mag je erdoor..

Bijna meteen allebei een nieuwe partner gevonden haha, Levi en Ron scoorden bij de vrouwelijke douaniers hoge ogen, een klein schattig ventje met volgens de Amerikanen een collectors item in zijn handen; nl Simba van de Lion King oftewel Leeuw, een van Levi's lievelingsknuffels! Volgens de vrouwelijke douaniers was Levi "cute just like his daddy" En ooh wat was die lang.. Kaat werd aangestaard door een wat lompe Amerikaan, die haar formaat had haha, en die aangaf alleen "hai te zeggen tegen "mem". En veelbetekend een knipoog gaf, brr!

Maar nee, laten we maar gewoon stick together dat lijkt ons toch een veel beter plan, de fam le Roij op naar de States!

Nadat we Amerika echt binnen waren, hebben we ons rood gevaarte opgehaald, dit is onze auto voor een week. Ron vind hem afschuwelijk, Kaat vind hem superleuk, het is een Chrysler en lijkt veel op die PT cruiser die Kaat ooit nog eens hoopt te kopen als ze veel geld heeft! Toen op naar het hotel want inmiddels waren we al zo'n 20 uur op. Om toch nog wat meer aan de Amerikaanse tijd te wennen en zo min mogelijk last van een jetlag te hebben, zijn we bij aankomst nog wat gaan eten. Toen rond kwart voor tien savonds de oogjes maar eens dichtgedaan want inmiddels waren we een volledige dag en nacht op.

Levi en Ron sliepen meteen, Kaat deed er wat langer over, want 2 snurkende mannen naast je.... dan weet je het wel.

Na een redelijke nacht rond halfacht smorgens wakker. Na een poosje gerelaxed te hebben zijn we erop uit gegaan. Via Jeroen die in San Diego woont, de zoon van Harry Hofman; voor sommigen wel bekend als een collega van de Sociale Dienst hadden we al een boel tips gekregen om te gaan doen. Eerst maar eens op Balboa Park aan, een supergaaf park midden in San Diego, soort vondelpark maar dan vele malen groter. Mooie bloemen, fonteinen, speeltuinen, terrassen, heerlijk vertoeven dus. Ook veel museums daar aanwezig; ook was daar de voorstelling Bodies; in Nederland ook wel bekend, nl echte menselijke lichamen aanwezig.. (voor de durfals onder ons dus) en ook was er een Imax Theatre.

Daarna de Scenic Drive gaan rijden, een 59 mile weg dwars door San Diego welke leid langs de stranden, kust, Sea World etc. Een poosje op het strand vertoeft, nog even langs Belmont Park geweest; soort kermis op het strand, en toen de 1e boodschappen gaan doen.

Gegeten en nu zitten de mannen in het zwembad, en ik zit bij het haardvuur bij het zwembad ons 1e stukje in ons blog te schrijven! Het goede leven is begonnen.. Morgen gaan we of Sea World of Legoland aandoen, dat weten we nog niet, Levi mag kiezen. Hoop dan ook wat foto's te kunnen uploaden maar moeten zien of dat gaat, we zullen het blog in ieder geval bijhouden.

Ik ga eens bakkie thee doen... tot horens!

1. Michel, Nancy, Yannick en Fabian:
    Hoi luitjes!!!!!!!!!!

Ik ben jaloers!!!!!!!!!!!! Ha ha ha!!!!!!!!! ;-)

Wat een avontuur voor jullie drietjes, maar wat geweldig leuk!!!! Jullie gaan een hele leuke tijd tegemoet, om nooit te vergeten!!!!

Heel leuk om het ook zo te kunnen volgen, jullie zitten zo ver weg, maar dan toch ook weer zo dichtbij door het internet, heel gaaf!!!!!

Geniet maar lekker van alles na alles wat jullie de laatste tijd hebben meegemaakt, heerlijk even alleen maar genieten!!!

Maak er wat van!!!! En zeg maar tegen Levi dat we het erg stoer van hem vinden dat hij zo klein is en al zo'n mooie reis maakt!!!

Liefs vanuit het verre Kapelle!

Michel, Nance, Yannick en Fabian
    XXX
  2. Aapie:
    Heey schatjes,

Ja ja ja het eerste verhaal uit de States! Geweldig om het allemaal te lezen!! (enne kaat, je schrijft net zoveel als dat je lult!) (had niet anders van je verwacht hoor!!!) ;-)

Fijn te lezen dat de reis goed is gegaan, dat jullie gearriveerd zijn! En dat Leef en Ron qute zijn wisten we natuurlijk al! Maar dat die stomme Amerikanen jou niet zien staan is natuurlijk achterlijk he! Pfff wat denken ze wel?! Ik zal ze eens een lesje komen leren daar! hahahaha

Lieverds, hou ons op de hoogte, en geniet he! Maak de Amerkiaanse wegen maar lekker onveilig met jullie rode gevaarte (kaat, ik geloof dat ik ook wel zo'n auto wil later als ik groot ben. Zullen we er samen voor gaan sparen? )

Pas goed op elkaar, maar geniet vooral van alles wat jullie tegen komen!
    Dikke knuffels vanuit een druilerige Vlissingen... (Hoe is het weer daar trouwens?)
    Shine
  3. Rein, Jolanda en Sybrina:
    15 mei 2009
    Veilig aangekomen zien we.
    Heerlijk die Amerikanen, jullie zullen dat nog wel vaak gaan meemaken. Hello, how are you? enz enz enz.
    De eerste miles zitten er al op zo hebben we gelezen. Er zullen er zeker nog een heleboel volgen.
    Veel plezier in het park wat jullie vandaag gaan bezoeken, we zijn benieuwd naar de foto's
    Take Care

Rein, Jolanda en Sybrina
  4. Arine:
    Hey buurtjes,

Dat klinkt allemaal erg goed!
    Geniet ervan. Ben nu al benieuwd naar jullie volgende blog.

Liefs Arine
  5. Nienke:
    Hey lieverds,

Het goede leven is begonnen ja ........................
    ......Wat klinkt dat allemaal geweldig zeg, behalve het vliegen dan natuurlijk, hi hi!!!! Wat stoer van Levi dat hij het niet eng vond en dat het allemaal zo goed is gegaan!!!

Nou nou nu al zoveel sjans dat gaat nog wat worden dan hi hi hi!

Ga heel erg genieten van alles wat jullie zien en meemaken, en hopelijk kunnen we veel over jullie reis lezen zodat we op afstand ook een beetje kunnen genieten!!!!

Pas goed op jezelf en op elkaar natuurlijk!!!!

Liefs Nien
  6. Marjan Wiebrens:
    Beste Luitjes,

Nou leuk om de eerste verhalen te lezen van jullie.Hier regent het in Leiden op dit moment pijpestelen dus ben erg jaloers dat jullie nu lekker daar zitten.Ik hoop dat jullie een fijne en gezellige tijd zullen hebben .Ben straks benieuwd naar alle verhalen en foto's.
    Nou ge niet ervan ,we hebben naar jullie gezwaaid toen jullie overkwamen bij ons in het vliegtuig,Ja ik had dat rode truithje aan....
    Eet niet te veel lekkere dingen daar in de States anders moet Sonja direct weer in actie komen en we denken aan jullie.
    Groet van Marjan ,Floor Jort en Mart natuurlijk!!!!!!!!
  7. De Stoepjes:
    Hey Daar,

Gelukkig goed aangekomen op Amerikaanse bodem!
    Ja best een lang tochtje zo in het vliegtuig! Gelukkig dat Levi het vliegen leuk vond en dat het onderweg goed ging.
    Las dat jullie veel aanspraak hadden in het vliegtuig! Ha Ha Ha......
    Ik zag gistermorgen je moeder (Ron) nog in Vlissingen toen ik om een boodschapje was en toen hadden we het er nog over of er al nieuws was uit Amerika?
    Maar hier is dan het eerste nieuws!
    Zo te lezen hebben jullie de eerste dag al weer vanalles meegemaakt.
    Inderdaad erg leuk om het zo te volgen.
    Wachten de volgende emails af....
    Lieke kwam net nog uit bed en liet de eerste foto's zien en liet op de kaart zien waar jullie nu zaten.Maar ze snapte nog niet helemaal waar het was.Heb maar verteld dat jullie nu iets verder op vakantie waren dan PIPODorp!! Ha Ha
    Nou jullie heel veel plezier daar! En geniet met volle teugen!
    Ben benieuwd hoe legoland en/of seaworld is geweest!
    Tot horens......

Groeten van :Addy,Diana,lieke en Lotte