not much

25 mei 2009 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Allereerst bedankt allemaal voor de leuke berichtjes die we in ons blog vinden, heel erg leuk.

Vanmorgen lekker uitgeslapen en rond 12 uur San Francisco achter ons gelaten. Vandaag stond er weinig leuks op het menu, het zou een reisdag worden. Maar eerst nog wat boodschappen doen, dus op naar de Walmart, waar Levi een hele gave truck van Cars vond, die ze in Nederland niet hebben, en aangezien hij van opa en oma centjes had gehad, hup maar in het karretje!

Het vinden van verse groente en fruit blijkt elke keer weer een moeilijkere klus, alles veel en in grootverpakking, maar bij die enorme masale supermarkten verkopen ze alles, behalve dit. Kaat vond onderweg een soort van Latino supermarkt, en daar hadden ze genoeg, gelijk maar voor een paar dagen ingeslagen, want we maken ons op voor een weekje nationale parken, dan is het wel handig om wat achter de hand te hebben.

Daarna verder gereden richting Mariposa, rond 7 uur waren we in Midpines. Na lang zoeken gisteren konden we op deze KOA camping nog een plaatsje vinden, want alles zit vol ivm Memorial Day morgen; een nationale feestdag hier. Gelijk nog ff hup het zwembad in en daarna pannekoeken bakken, heerlijk met blueberry erdoor, bosbessen dus. Het zag er romantisch uit, pannekoeken eten buiten in de schemer onder het genot van een kaarsje, maar het nadeel was wel dat er veel muggen zaten. Gelukkig vonden we in de kampwinkel polsbandjes die de muggen weg moeten houden.

Morgen maken we ons op voor Yosemite park, het zal ons benieuwen van een paar locals hier en een Nederlands stel die al geweest waren, is het afschuwelijk druk in Yosemite, dit ivm de feestdagen. We gaan het zien!!

1. Angela:
    Heej heej!

Wat ontzettend gaaf om jullie verhalen te lezen en wat een mooie foto's staan er weer op jullie site. Ben benieuwd hoe het jullie de komende week in de nationale parken zal vergaan, het zal ongetwijfeld prachtige kiekjes opleveren. Veel plezier!!
    Kus Ang
  2. Tamara:
    Hoi Karin, Ron en Levi,

Zo te lezen hebben jullie het ontzettend naar jullie zin in the USA. Het is heel erg leuk om jullie verhalen te lezen! Geniet van de vakantie en blijf die verhalen typen want het is echt leuk en grappig om jullie belevenissen te lezen.

Groetjes Tamara
  3. Rein, Jolanda en Sybrina:
    25 mei 2009
    Als je via El Portal het park binnen rijdt heb je rechts de Yosemite vieuw Lodge, daar zaten wij in 2007. Toen was het in het park ook heel druk. Als je ook naar Glacier Point wil (prachtig uitzicht) kun je misschien beter een shuttlebus nemen. De weg naar boven is niet echt top en je komt op die bochtige weg, soms wat smal, ook veel campers tegen die naar beneden komen en dat is niet echt relaxed. Heel veel plezier in ieder geval. Yosemite is prachtig.
  4. Harrie uit Toren 1:
    Dag Lui en Levi
    Ik lees veel berichten van jullie
    Diverse dingen weet ik tuurlijk wel
    want wij (Dea en Ik) komen daar wel eens in de Steets.
    Dat weten jullie ook
    Nu lees ik ineens dat de hoeveelheden van groente en fruit bij de supermarkten teveel zijn, voor jullie.
    Ik zal je even een tip geven.
    Als er vier trossen druiven in een zak zitten
    neem je van de rol die daar ergens hangt
    een plastik zak
    dan ga je naar de zak met vier of vijf trossen druiven
    Je haalt er een uit
    Of als je er anderhalve wil neem je er anderhalve uit
    die stop je in je net gehaalde plastic zak. Doe de nieuwe zak met een of anderhalve tros in je kar en zie bij de kassa betaal je gewoon het gewicht van de druiven in die nieuwe plastic zak
    Simpel toch
    en als je even iets niet weet wat dat betreft vraag je het gewoon aan een of ander personeelslid (M/V) die daar altijd her en der loopt of ze je even willen helpen met zus en zoveel boontjes of uitjes of appels, een banaan bijvoorbeeld - heel makkelijk want Dea lust geen banaan!!- of wat dies meer zei. Een halve of kwart watermeloen kan soms ook !! als je het vraagt: alleen vergeet het
    A woord niet. In het Amerikaans het P woord dus
    en dat is Levi weet het inmiddels wel: PLEASE..
    Dag
    veel lol nog. Het gaat stik goed daar dat lees ik wel,
    Groet Harrie
    PS vergeet niet veel flesjes water te laden nu jullie de woestijn ingaan!
  5. janine:
    25 mei 2009
    he luitjes, jullie genieten zo te zien op en top! Wij vonden heeeel lang geleden Yosemite park mooi, misschien herkennen we nog iets aan jullie foto's. Nu maar duimen dat het niet zo druk is en pas op voor de beren he!?

Groetjes van ons allemaal xxxx Janine
  6. von:
    27 mei 2009
    hoihoi!
    tis hier van de week vreselijk weer geweest stortbuien,onweer, hagel de hele ratteplan, we hebben jullie stulpje ff gecheckt, maar er was gelukkig geen schade hoor!
    ze zijn vandaag de dakkapel aan het zetten, het hele huis onder de shit!!!maar het wordt een mooi kamertje voor de kleine!
    gisteren weer voor echo geweest en jullie willen het echt niet geloven.....maaaaarrrr.....het is nog niet geheel duidelijk wat het nou is!!!!!!!!!!!!! ze zegt dat het waarschijnlijk een meisje is(leuk!!)...maar weet het niet zeker!
    dus jajaja...we mogen over 3 weken weeeeeeeeeer terugkomen, tis toch niet te geloven he!!!!dat wordt dan de 5de keer..
    ze heeft ook nog een aantal metingen gedaan, ze vondt het namelijk aan de kleine kant(te klein),of de uitgerekende datum klopt niet of de kleine groeit niet hard genoeg, dit ivm zwaar werk en te weinig rust van moeders..
    dit verklaart ook dat ze het niet zo goed kan zien, omdat het zo klein(of jonger) is. ik moet a.s dinsdag weer naar verloskundige en zal dan ff een plan met haar smeden wat te doen qua werk enzo, waarschijnlijk zal ik minder moeten gaan werken, want de gezondheid van die kleine rups gaat boven alles!!!!
    dit was weer een babyupdate uut nieuwland!
    nou jullie veel plezier nog!! fotos zijn prachtig!!!

x mauro en yvon